#WORK – Spelverloop

Inleiding: 30′

De GameMaster maakt de jongeren wegwijs in het spel en legt de werking van het digitale spel- en infoplatform uit. De leerlingen worden in groepjes van maximaal 3 spelers verdeeld.

Elk team krijgt een werkloos personage toegewezen.

Game: 120′

De teams trekken de stad in op zoek naar de droomjob van hun personage. Ze gaan langs bij verschillende instanties (VDAB, interimkantoor, vakbond, ziekenfonds,…) en voeren daar ter plaatse opdrachten uit.

De organisaties zijn op de hoogte van hun komst en informeren de leerlingen waar nodig. Door de opdrachten goed uit te voeren, verdienen de deelnemers punten die ze achteraf kunnen inruilen voor een job coaching in real life.

Nabespreking: 30′

We bespreken samen hoe de acties en opdrachten de situatie van het werkloze personage hebben beïnvloed. We blikken terug op de werking van de dienstverleners en kijken vooruit naar hoe de leerlingen
de verdiende punten kunnen verzilveren in extra begeleiding.