CONNEXT

NL//

CONNEXT for inclusion is een internationaal ESF project dat focust op het verhogen van de arbeidsmarktkansen en het verminderen van schooluitval bij jongeren met een migratieachtergrond via game-based learning. [ew32] en Arteveldehogeschool werken voor dit project samen met een aantal Finse, Zweedse en Vlaamse partners. In Vlaanderen zijn onze stakeholders VZW Apart, Groep Intro en Vlaamse ScholierenKoepel.

In Vlaanderen trekt [ew32] in dit project de co-creatieve ontwikkeling van een nieuwe S_U+G Serious Urban Game® die onder andere als preventieve tool tegen vroegtijdige schooluitval ingezet zal kunnen worden. De hoofddoelgroep zijn jongeren met een migratieachtergrond en met een hoger risico op vroegtijdig de school te verlaten. Vlaams onderzoek toont aan dat jongeren die het Nederlands niet of minder machtig zijn veel vaker de school vroegtijdig verlaten dan jongeren wiens moedertaal Nederlands is.  Meer info over het Vlaamse luik van het project vind je hier op de projectwebsite.

Scholen die geïnteresseerd zin om deel te nemen aan het co-creatieproces van deze game mogen ons altijd contacteren.

 

EN//

CONNEXT for inclusion is an international ESF project with partners from Belgium (Flanders), Finland and Sweden.

CONNEXT stands for connecting and motivating people, both migrants and refugees and professionals, to society and to the future. CONNEXT wants the newcomers to take the next step towards education and the labour market, building on co-creation and a high level of participation. More info on the CONNEXT project website

In the week of March 18-22  we have organised our first transnational partnermeeting for our Swedish, Finnish, and Flemish partners in the project. The programme consisted of a training into the existing Serious Urban Games® #WORK™ and Business Angels™, a co-creationlab on the new CONNEXT Game, a series of field visits to organisations in Flanders, and a networkingday.

In May 2019 we went to Karlstad, Sweden to train and coach the local trainers in an intensive co-creationproces to create an adapted version of #WORK™. A big group of newcomers gave their input into the gamecontent and -design and tested the adapted game.

In December 2019 there was a second partnermeeting with the entire group in which we played the locally adpated game #WORK™ Sweden and took big steps in setting up our joint learning network on game-based learing.

More info on the international project on the official website and on the projects facebookpage